رد کردن لینک ها

اپل 40 درصد نت فلیکس را می خرد

بسیاری از مدیران تمایل دارند که اپل این نقدینگی را صرف خرید یک کمپانی مطرح کند. حال یکی از تحلیلگران «سیتی بانک» به نام جیم سووا در یادداشتی با عنوان «در باب مشکلات نقدینگی زیاد» تحلیل کرده است که کاهش مالیات به میزان 10 درصد می تواند عاملی باشد که اپل را به خریدی بزرگ ترغیب کند. کاهش مالیات 10 درصدی می تواند موجب شود که اپل 90 درصد نقدینگی خود را به داخل آمریکا بازگرداند.
سووا همچنین فهرستی از کمپانی های هدف اپلی ها را نیز ذکر کرده است. او مواردی مانند همخوانی های استراتژیکی و تاثیر جهانی خرید هریک از کمپانی ها و همچنین تاثیر هریک از آنها را روی سهام اپل بررسی کرده است. در پایان او به هفت انتخاب استراتژیکی برای اپل می رسد. در صدر جدول نت فلیکس،  شرکت ارایه دهنده ویدیو به صورت استریم قرار دارد. بر اساس محاسبات سووا، 40 درصد احتمال دارد که اپل این کمپانی را خریداری کند. در رده دوم نیز دیزنی قرار دارد. این تحلیلگر اظهار می کند که به احتمال 25 درصد اپل نسبت به خرید دیزنی اقدام خواهد کرد.
وی همچنین اعلام کرده است که احتمال اینکه اپل بخواهد این سایت ها را نیز بخرد، 10 درصد است: هولو، Activision Blizzard، الکترونیک آرتز و تسلا.
با این حال باید گفت بهترین اقدامی که اپل می تواند با نقدینگی خود انجام دهد، این است که یک سوم آن را صرف خرید یک شرکت مطرح کند. بقیه این پول می تواند صرف بازخرید سهام شود.
*ستون نویس سایت Investors

به گفتگو بپیوندید