رد کردن لینک ها

«هدهد» از طريق آسمان به خانه کودکان ايراني مي‌آيد

سازمان رسانه ای صبا (شبکه جهانی هدهد) و شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان برای پخش برنامه های این شبکه در بستر یاد شده قرارداد امضا کردند. احسان حلمی مدیر شرکت جهانی هدهد هدف از راه اندازی این شبکه را ارائه محتوای مطلوب به کودکان و نوجوانان شیعه در همه جهان و نسل دوم و سوم مهاجران ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد و گفت: در حوزه تولید محتوای حوزه کودک احساس نیاز کردیم و به این دلیل در این زمینه وارد شدیم.
حلمی یادآور شد: معتقدیم تعداد ساعتی که برنامه می سازیم مهم نیست بلکه مهم این است که از چه ابزاری برای رساندن صدایمان به جهان استفاده می کنیم. وی با بیان اینکه این شبکه روی ماهواره قابل دریافت است، افزود: بعد از چندین سال فعالیت در این بستر، دنبال رسانه های جدید در بسترهای دیجیتال مانند «آی پی تی وی» و «او تی تی» بودیم و به این منظور با شرکت آسمان به عنوان یکی از اپراتورهای آی پی تی وی همکاری می کنیم.
حلمی تاکید کرد: با افزودن بستر ارائه محتوای شبکه هدهد، خانواده ها با استفاده از فضای دیجیتال می توانند برنامه های این شبکه را در فضای سالم تری ببینند.

«هدهد» از طريق آسمان به خانه کودکان ايراني مي‌آيد

پنج بستر برای دسترسی به آی پی تی وی

مدیر عامل شرکت آسمان نیز در پاسخ به اینکه نحوه دسترسی به «آی پی تی وی» چگونه است، گفت: نحوه دسترسی و آغاز به کار «آی پی تی وی» به صورت آزمایشی آغاز شده و از تیر ماه بهره برداری عمومی ممکن خواهد بود.
محسن احمدی ادامه داد: پنج بستر برای دسترسی به این برنامه ها داریم. استانداردترین راه به شکل یک دستگاه ست آپ باکس مخصوص و اتصال آن به تلویزیون است، همچنین تلویزیون های هوشمند، نرم افزارهای اندروید و آی او اس -IOS – روی تلفن های هوشمند همچنین وب سایت شرکت آسمان به نشانی Fam.ir بسترهای پنجگانه برای دسترسی مخاطب هستند. ضمن اینکه کاربرانی که از «آی پی تی وی» استفاده می کنند ترافیک مصرفی رایگان اینترنت خواهند داشت.
مدیر عامل شرکت آسمان تاکید کرد: ثبت نام کاربران برای این بسترهای پنجگانه از طریق وب سایت از اواسط تیر ماه انجام می شود.
احمدی در مورد دیگر همکاری های شبکه هدهد و شرکت آسمان نیز توضیح داد: تولیدات مشترک ما در حوزه کودک و خردسال را از تابستان سال جاری آغاز می کنیم. مخاطب هدف ما در این تولیدات مخاطب فارسی و با نگاه مصرف کننده عام کودک در جهان است.
حلمی نیز در مورد رعایت حق تکثیر (کپی رایت) در شبکه هدهد گفت: کاملا به قوانین جمهوری اسلامی ایران پایبند بوده ایم و از آنجایی که این قوانین راه اندازی شبکه ماهواره ای را داخل کشور ممنوع می داند دفتر ما در تاجیکستان است. در زمینه برنامه های تامینی نیز در بازارهای جهانی حضور پیدا می کنیم و برنامه ها را می خریم و تا کنون هیچ برنامه ای را بدون قرارداد پخش نکرد ایم.

** مفاد همکاری آسمان و شبکه جهانی هدهد

به موجب این قرارداد پخش زنده شبکه ماهواره ای بین المللی سه زبانه هدهد بر بستر اینترنت «آی پی تی وی» انجام و ایجاد کانال اختصاصی با محتوای شبکه جهانی هدهد در بستر آسمان فراهم خواهد شد.
همچنین تولید محتوای مشترک در حوزه کودک، پایه این همکاری مشترک خواهد بود. با توجه به بستر فراهم شده، شبکه جهانی هدهد و شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان، خدمات و محتواهای مورد نظر را علاوه بر بستر ماهواره ای بر بستر اینترنت نیز ارائه و در اختیار عموم قرار خواهد داد.
شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان با پروانه موقت فعالیت اپراتور خدمات تلویزیون مبتنی بر پروتکل اینترنتی «آی پی تی وی» و یا با «او تی تی» از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است.
خدمات پخش زنده، ویدیو و صوت درخواستی (VOD) و آموزش مجازی و مجموعه ای از خدمات ارزش افزوده مانند بازی و سرگرمی، سلامت، تجارت الکترونیک و بانکداری و سایر خدمات دیگر مبتنی بر پروتکل اینترنت را برای کاربران فراهم کرده است.
این سرویس با فرارسیدن عید سعید فطر به صورت عمومی از طریق آدرس www.Fami.ir در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

به گفتگو بپیوندید