رد کردن لینک ها

مزیت های VOD

گذشته را به یاد بیاورید. زمانی که مجبور بودید برنامه های مورد علاقه خود را در قالب VCR از فروشگاه های محلی کرایه کنید. حتی بعضی مواقع به علت فراموشی زمان تحویل، باید به صاحب فروشگاه دیر کرد پرداخت می کردید. در این مقاله می خواهیم شما را با قابلیت های VOD آشنا کنیم تا بدانید چرا تقاضا برای ویدئوهای درخواستی در حال افزایش است؟

مزیت های VOD

 مزایای VOD

1- راحتی

با استفاده از خدمات ارائه دهندگان سرویس های VOD همچون Netflix و Amazon Prime می توانید به سهولت ویدئوهای مورد علاقه خود را انتخاب و پخش کنید. در واقع هیچگونه محدودیت زمانی و مکانی نخواهید داشت فقط کافیست به تلویزیون اینترنتی یا آی پی تی وی متصل باشید. همچنین برخلاف اپراتورهای سنتی تلویزیونی که با تحمیل قراردادهای طولانی مدت، جدا شدن از آنها سخت است، سرویس های VOD چنین قوانینی ندارند و کاربران به راحتی می توانند اشتراک خود را در هر زمانی که بخواهند با یک کلیک متوقف کنند.

علاوه بر این می توانید در بیش از یک سرویس VOD عضو شوید. در مدل تلویزیون کابلی شما فقط می توانید به یک ارائه دهنده تلویزیون کابلی یا ماهواره ای که مربوط به موقعیت جغرافیایی شما است مرتبط شوید که این امر شما را محدود می کند و سبب می شود به ویدئوهای کمتری دسترسی داشته باشید.

2- قابلیت اتصال

شما برای اتصال فقط به پهنای باند سرعت بالا و یک رایانه یا گوشی هوشمند نیاز دارید که می توانید به راحتی این امکانات را برای خود فراهم کنید. امروزه حتی کودکان زیر 10 سال به این امکانات دسترسی دارند.

3- مقرون به صرفه بودن

هزینه ویدئوهای مبتنی بر تقاضا تنها بخشی از هزینه های پرداختی شما به ارائه دهندگان سرویسهای اینترنت کابلی است. این در حالی است که این خدمات در یک آی پی تی وی با هزینه بسیار پایین تری عرضه می شود.

4- تنوع

در حال حاضر ویدئوها و نمایش های تلویزیونی بسیاری توسط ارائه دهندگان خدمات VOD ارائه می شود که شامل اخبار، اتفاقات ورزشی و بخش های متنوع از چندین دهه گذشته تا به امروز است. به هر حال این قابلیت با سرعت چشمگیری در حال ترقی است.

5- وسائل

شما می توانید با استفاده از طیف وسیع وسائل ارتباطی و ارتباط با اینترنت به راحتی به سرور IPTV متصل شده و از تماشای ویدئو لذت ببرید. این وسائل شامل PC، HDTV و دیگر وسائل موبایلی همچون iPad و دیگر گوشی های هوشمند می شود.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، این مزایا در آینده ای نه چندان دور افزایش چشمگیری خواهد داشت.

شرکت گسترش سامانه های هوشمند آسمان همواره در جهت رشد و ارتقا این سیستم ها تلاش خود را انجام داده و آینده ای روشن رو برای این سیستم در ایران متصور شده است.

به گفتگو بپیوندید