رد کردن لینک ها

آموزش الکترونیک و ابزارهای متنوع آموزشی

سیستم مدیریت آموزش lms که ارتباط آموزشی بین مدرسین و یادگیرندگان را راحت کرده است، یادگیری الکترونیک E-Learning که آموزش مجازی را به سامانه‌ آموزش‌های الکترونیکی تزریق می‌کند، سیستم مدیریت محتوا CMS که وب سایت مدیریت و ارائه محتوا را در دسترس کاربر قرار می‌دهد، سیستم مدیریت آموزش TMS که بستری منعطف را در اختیار آموزشگاه‌ها، مراکز دولتی و شرکت‌های تجاری قرار می‌دهد تا نیروی انسانی خود را به وسیله سامانه آموزش‌ های الکترونیکی با دانش روز بروز رسانی کنند و بسیاری دیگر از اسامی و عبارت‌های ترکیبی و مخفف فقط و فقط وجود دارند تا آموزش مجازی و آنلاین به شکل فرا زمانی و فرا مکانی به جامعه مخاطب انتقال پیدا کند.

مزایای سامانه آموزش های الکترونیکی

سیستم مدیریت یادگیری lms و آموزش الکترونیک e-learning با در اختیار قرار دادن ابزارهای متنوع آموزشی به مدرسین و دانش پذیران مزایای فراوانی را به رخ آموزش سنتی کشیده‌اند. موارد زیر بخشی از این قابلیت‌ها و مزایایی هستند که استفاده از سامانه آموزش‌ های الکترونیکی در سایه سیستم مدیریت یادگیری lms به ارمغان می‌آورند:

– سازمان آموزش دهنده با استفاده از lms می‌تواند فضای آموزشی منحصر به خود را ساخته، پیکر پندی کرده و مدیریت کند. بنابراین شخصی سازی آموزش از مزایای آموزش الکترونیکی است. این شخصی سازی برای دانش پذیر نیز میسر خواهد بود.

– مدیر سیستم با استفاده از آموزش مجازی صرف هزینه‌های کلاس آموزش سنتی را به حداقل می‌رساند و تا 30 درصد برگشت هزینه را تجربه خواهد کرد. هزینه تامین و نگهداری کلاس آموزش حضوری و تجهیزات آن از جمله مواردی است که با آموزش الکترونیکی کاهش چشمگیری خواهد داشت. به این هزینه‌ها، کاهش هزینه بایگانی‌های کاغذی را هم اضافه کنید که تبدیل به دیجیتال شده و در یک فضای ابری و مطمئن ذخیره می‌شوند. از دیگر صرفه جویی ها می‌توان به استخدام مدرس نیز اشاره کرد که بسیاری از مراکز دیگر نیازی به مدرس مستقیم برای آموزش نیروی انسانی خود نخواهند داشت.

– با استفاده از سامانه آموزش های الکترونیکی یاد گیرنده نیز می‌تواند از هزینه‌های رفت و آمد آموزش سنتی خود کم کرده و بر اساس توانایی مالی خود از محتوای آموزش مجازی استفاده کند. ضمن این که در بیشتر موارد با شهریه‌های کمتری جهت پرداخت مواجه خواهد شد.

– کارمندان، کارکنان و دانش پذیران سختی حمل و نقل را حس نخواهند کرد و برای استفاده از محتوای آموزش مجازی یا شرکت در کلاس آنلاین می‌توانند در خانه یا هر مکان دیگر با هر مختصات جغرافیایی و دوری مسافت از مزایای استفاده از سامانه آموزش‌های الکترونیکی بهره ببرند.

اصلی ترین مزیت های سامانه آموزش های الکترونیکی

– مرکز آموزش مربوطه با کم کردن هزینه‌های آموزش سنتی دوره‌های آموزشی با شهریه کمتری را در اختیار کاربر قرار داده که این موضوع خود باعث می‌شود که از افراد بیشتری ثبت نام به عمل بیاید. آموزش مجازی با توجه به مزیت فرا مکانی خود این امکان را به مدیران می‌دهد تا افراد بیشتری را در هر نقطه‌ای از کشور و حتی خارج از کشور ثبت نام کنند. ثبت نام گسترده تر مساوی است با سود بیشتر!

سامانه آموزش های الکترونیکی
سامانه آموزش های الکترونیکی

– کاربران آموزش مجازی به شکلی فرا زمانی می‌توانند از محتوای آموزشی مورد نظر با توجه به سطح دسترسی خود استفاده کنند. صرفه جویی در زمان را هم در نظر بگیریم، سرعت بیشتر آموزش و صرفه جویی در زمان رفت و آمد از قابلیت‌های فرا زمانی آموزش الکترونیک E-Learning است.

– منابع انسانی با آموزش آنلاین و مجازی نیروی انسانی باعث ارتقا بهره وری و دانش آن‌ها خواهد شد، نیروی انسانی همیشه از نظر دانش روز بروز خواهد ماند و با توجه به این موضوع ارائه خدمات سریع‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود. ارائه بهتر خدمات و محصولات مساوی است با سود بیشتر!

– کارمندان سازمان‌های دولتی با توجه به تعاملی بودن آموزش در نرم افزارهای آموزش الکترونیک ارتباط مناسب تری را با مدیران خود و دیگر کارمندان خواهند داشت که باعث افزایش رضایتمندی کارمند از فضای شغلی است.

– محتوای آموزشی و دسترسی به آن با انعطاف بالایی خواهد بود و با توجه به فناوری اینترنت و سامانه آموزش های الکترونیکی محتوای آموزش مجازی با سرعت بیشتری بروز رسانی خواهد شد.

– تعامل بین استاد و شاگرد با سرعت و انعطاف بیشتری خواهد بود. این مزیت هم در کلاس آنلاین و هم در استفاده از محتوای آموزشی از قبل تهیه شده ممکن خواهد بود.

 

منبع: بلاگ آسمان

 

به گفتگو بپیوندید