رد کردن لینک ها

مدرسه آنلاین را چطور ایجاد کنیم؟

مدرسه آنلاین چیست؟

آیا تاکنون از سیستم های مدرسه آنلاین بهره برده اید؟ آیا تا بحال شده است که از معلم خود یا نحوه ی تدریس وی ناراضی بوده باشید؟ بسیاری از افراد با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اند و بارها شده است که آرزوی حضور در کلاس یا مدرسه ی دیگری را داشته اند؛ ولی بخاطر هزینه، مسافت و یا حتی شهر متفاوت قادر به دستیابی به معلم ایده ال خود نبوده اند.

 اما از این پس داستان برای چنین افرادی جور دیگر رقم خواهد خورد. با استفاده از فضای وب، اینترنت و داشتن یک گوشی هوشمند یا لپ تاپ، دانش آموزان قادر به حضور در کلاس های مورد نظرشان با اساتید مورد علاقه شان خواهند بود. مدرسه آنلاین حداکثر توان خود را در این مسیر گذاشته اند و با برقراری کلاس های آنلاین فارسی سعی در کمک کردن به شاگردان و دانش آموزان دارند.

نیازمندی های برگزاری مدرسه آنلاین

مدرسه آنلاین فارسی، با استفاده از بستر اینترنت و وب و همینطور با تکیه بر زیرساخت های تکنولوژی محور، اهدافی مانند کاهش هزینه های تحصیل، راحتی هر چه بیشتر در یادگیری، لذت بیشتر آموختن، استفاده از طیف گسترده ای از اساتید و مدرسین را برای کسانی که تمایل دارند در این کلاس ها شرکت کنند فراهم کرده است.

حرکت به سمت مدرسه آنلاین فارسی در فضای آموزشی کشور، گام مهمی است که میتواند به عنوان نقطه عطفی برای تحولات جدی در آینده این حوزه بوده و در سیاست گذاری های کلان آموزشی نقش بسیار موثری داشته باشد.

در ادامه به چند مورد از اهدافی که در مدرسه آنلاین دنبال می‌شود، اشاره خواهد شد. البته به صورت کلی می‌توان گفت که مدارس آنلاین به دنبال تسهیل هر چه بهتر و موثرتر آموزش در کنار بهره وری بالاتر هستند که اهداف مهم دیگری نیز در کنار این چشم انداز دیده میشود.

مدرسه آنلاین
مدرسه آنلاین

کاهش هزینه های تحصیل در مدرسه آنلاین

همانطور که می دانیم هزینه تحصیل به خصوص در مدارس پیشرفته و با حضور مدرسین و کادر مجرب آموزشی بسیار هزینه بر است. امروزه موسسه ها و مراکز آموزشی در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای مختلف آموزشی و به طور ویژه به کارگیری اساتید و مدرسین باتجربه و متخصص، جایگاه مناسبی برای خود در بین خانواده ها پیدا کنند.

البته باید در نظر داشت هزینه تحصیل در این مدارس و موسسه ها بعضا بسیار بالا بوده و خانواده ها را با زحمت زیادی روبرو میکنند. اما امروزه و با وجود بستر اینترنت و ظرفیت هایی که به واسطه تکنولوژی های پیشرفته و شبکه های  اجتماعی ایجاد شده است، مدارس آنلاین این امکان را پیدا کرده اند که با استفاده از این ظرفیت ها برنامه های آموزشی مدون و قابل قبولی را در بستر فضای مجازی ایجاد کرده و مدارس آنلاین را راه اندازی کنند.

نکته قابل توجه و مهمی که در این مدارس به چشم میخورد کاهش چشم گیر هزینه های تحصیلی است که بسیار جالب توجه است. با توجه به اینکه مدارس آنلاین با کاهش هزینه های ثابت خود از جمله اجاره فضا و کاهش هزینه های خرید ملزومات آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان روبرو می شوند، بنابراین بخش مهمی از هزینه ها کاهش می یابد.

مدرسه آنلاین
مدرسه آنلاین

اثربخشی بیشتر آموزش در مدرسه آنلاین

یکی از مسائلی که در کلاس های حضوری همواره دغدغه مسئولان آموزشی بوده و از طرفی خانواده ها نیز متوجه ان هستند و برای رفع آن مدتهاست چاره اندیشی میکنند، تعدد دانش آموزان حاضر در یک کلاس و عدم توجه کافی دانش آموز به مدرس و از طرف دیگر عدم امکان رسیدگی و توجه به همه دانش آموزان از سمت مدرس است. در واقع میتوان گفت که مدیریت افراد و نظارت دقیق بر همه دانش آموزان، زمانی که مثلا سی دانش آموز در یک کلاس و با هم حضور دارند توسط یک نفر، کار بسیار مشکلی است.

بنابراین زمانی که دانش آموزان به صورت انفرادی در منزل و یا در یک فضای راحت و به دور از استرس و هیاهو حضور داشته و از طرف دیگر تحت نظارت خانواده باشند، نه تنها مباحث آموزشی را با توجه بیشتری یاد میگیرد بلکه میتوانند در فضای اتاق یا هر جایی در منزل که احساس راحتی بیشتری دارند در کلاس های آموزشی آنلاین شرکت کند.

 حضور دانش آموزان تحت نظارت خانواده و در فضای منزل بتدریج موجب خواهد شد که تعلیم و تحصیل علم از حالت رقابتی به حالت آموزشی و آموختن تغییر کند. البته این بدان معنی نیست که افراد برای موفقیت نبایستی رقابت کنند بلکه در این شرایط آموختن به تدریج هدفی اساسی تر خواهد شد.

مدرسه آنلاین
مدرسه آنلاین

گستره بالای مدرسین در مدرسه آنلاین

زمانی که تعدادی مدرسه آنلاین راه اندازی می‌شوند، با توجه به ماهیت فعالیت‌شان، این امکان را دارند تا از گستره بسیار بیشتری از اساتید و مدرسین آموزشی استفاده کرده و با ایجاد این تنوع برای دانش آموزان و خانواده هایشان حق انتخاب بیشتری قائل شوند. مسلما زمانی که دانش آموز و خانواده در انتخاب مدرس حق داشته باشند نه تنها احساس خوشایندتری خواهند داشت بلکه دانش آموز نیز با انگیزه بسیار بیشتری در کلاس شرکت خواهد کرد.

مدرسه آنلاین فارسی

این روزها که شاهد پیشرفت بسیار گسترده تکنولوژی و نفوذ بسیار زیاد آن در زندگی روزمره خود هستیم، و همینطور از جهتی با گسترش و شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم میکنیم، بایستی از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنیم.

در واقع، میتوان گفت که استفاده درست و منطقی از این ظرفیت ها موجب خواهد شد که از برنامه های زندگی و رشد و ترقی همگام با جامعه عقب نمانیم و با حفظ سلامت خود و خانواده‌مان با استفاده از تکنولوژی و بسترهای موجود به تمامی برنامه های زندگی رسیده و نهایت استفاده را از رشد تکنولوژی و ظرفیت آن داشته باشیم.

مدرسه آنلاین
مدرسه آنلاین

ویژگی های مدرسه آنلاین فارسی

مدرسه آنلاین فارسی، نمونه و مصداقی از این ترقی و توسعه به هنگام هستند که در زمان درست و با استفاده از ظرفیت های تکنولوژی محور و دانش بنیان راه اندازی شده اند؛ که نه تنها بسیار بهره ور و موثر بوده بلکه از اساتید، مدیران و مشاوران مجرب با هدف رفع دغدغه های دانش آموزان و خانواده هایشان استفاده کرده اند.

بدون تردید، باید پذیرفت برخی از ویژگی های مثبت حضور فیزیکی در مدارس غیرآنلاین در این بستر دیده نمی شود اما نباید فراموش کرد مدارس آنلاین فارسی ظرفیت هایی ایجاد کرده اند که در مدارس عادی و با حضور فیزیکی به هیچ عنوان دیده نخواهد شد.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه در فضای آموزشی کشور این تحول را میتوان به عنوان تحولی نوپا در حوزه آموزش آنلاین بویژه در مدارس آنلاین در نظر گرفت، بنابراین به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک شاهد تغییرات بسیار اساسی و رشد فزاینده در گرایش به سمت مدرسه آنلاین فارسی از سمت خانواده ها و نظام آموزشی کشور خواهیم بود. با توجه به اینکه شرکت های زیادی خدمات پلتفرم مدرسه آنلاین فارسی را ارئه می دهند شما می توانید از طریق لینک زیر برای دریافت این خدمات اقدام کنید.

به گفتگو بپیوندید